آرشیو تیر ماه 1401

شبكه هاي اجتماعي و ديجيتال ماركتينگ

جمعه ۱۳ مرداد ۰۲

آموزش حسابداری شخصی | سامان دهی دخل و خرج شخصی

آموزش حسابداری شخصی | سامان دهی دخل و خرج شخصی

حسابداری شخصی اصطلاحی است که مدیریت پول و همچنین پس انداز و سرمایه گذاری را در بر می گیرد. این امر شامل بودجه بندی، بانکداری، بیمه، وام مسکن، سرمایه گذاری، برنامه ریزی بازنشستگی، و برنامه ریزی مالیات و املاک است. اصطلاح حسابداری شخصی اغلب به صنعتی اطلاق می شود که خدمات مالی را به افراد و خانواده ها، به صورت مستقل ارائه می دهد و به آنها در زمینه هایی مانند فرصت های مالی مختلف و نحوه سرمایه گذاری در امور گوناگون مشاوره می دهد. حسابداری شخصی در رابطه با رسیدن به اهداف سرمایه گذاری شخصی برای نیاز های مالی کوتاه مدت، برنامه ریزی برای بازنشستگی یا پس انداز برای تحصیلات دانشگاهی است. در این مقاله قصد داریم به آموزش حسابداری شخصی و استراتژی های مربوط به آن بپردازیم.

حساب داری شخصی چیست؟

آموزش حسابداری شخصی
آموزش حسابداری شخصی

حسابداری شخصی فرآیند برنامه ریزی و مدیریت فعالیت های مالی شخصی مانند درآمد، هزینه، پس انداز، سرمایه گذاری و بیمه است. فرآیند حسابداری شخصی را می توان در یک بودجه یا برنامه مالی خلاصه کرد. حوزه های حسابداری گسترده است و داشتن سواد مالی در این رابطه یک امر ضروری تلقی می شود. در واقع حسابداری شخصی، شامل نحوه مدیریت صفر تا صد امور مالی شخصی یا خانواده، به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت است. این اصطلاح همچنین برای توصیف کل صنعت اختصاص داده شده به خدمات و محصولات طراحی شده برای کمک به افراد برای مدیریت امور مالی و همچنین فرصت های سرمایه گذاری استفاده می شود.

درآمد

درآمد به منبعی از جریان نقدی اشاره دارد که فرد آن را دریافت کرده و سپس برای حمایت از خود و خانواده از آن استفاده می کند. منابع متداول درآمد شامل حقوق و دستمزد، پاداش، دستمزد ساعتی، حقوق بازنشستگی، سود سهام و ... هستند که فرد می تواند از آن برای خرج کردن، پس انداز یا سرمایه گذاری استفاده کند. از این نظر، درآمد را می توان به عنوان اولین گام مهم در آموزش حسابداری شخصی در نظر گرفت.

مخارج

مخارج شامل تمام هزینه هایی است که یک فرد در رابطه با خرید کالا ها و خدمات دیگر متحمل می شود. مخارج به دو دسته تقسیم می شوند: پول نقد (پرداخت با پول نقد) و اعتبار (پرداخت با قرض گرفتن پول). بخش عمده ای از درآمد بیشتر مردم به بخش مخارج، اختصاص می یابد. منابع متداول هزینه های مخارج عبارتند از: پرداخت اجاره، وام مسکن، مالیات، غذا، سرگرمی، سفر و .. . اگر میزان هزینه های مخارج بیشتر از درآمد باشد، فرد دچار کسری بودجه یا درآمد می شود. مدیریت هزینه ها به اندازه دریافت درآمد مهم است.

پس انداز

پس انداز در حسابداری شخصی به وجه اضافه ای اشاره دارد که برای سرمایه گذاری یا هزینه های آتی نگهداری می شود. هزینه های حاصل از تفاوت بین درآمدی ومخارج، می تواند به سمت پس انداز یا سرمایه گذاری هدایت شود. مدیریت پس انداز یک حوزه حیاتی از امور مالی شخصی است. اشکال متداول پس انداز عبارتند از: پول نقد، حساب بانکی پس انداز و اوراق بهادار.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری به خرید دارایی هایی مربوط می شود که انتظار می رود نرخ بازدهی ایجاد کند، با این امید که در طول زمان فرد پول بیشتری نسبت به سرمایه گذاری اولیه خود دریافت کند. سرمایه گذاری ریسک هایی را به همراه دارد و همه دارایی های سرمایه گذاری شده، در واقع نرخ بازدهی مثبتی تولید نمی کنند.

بیمه

بیمه یک اصول اساسی در زمینه حسابداری مالی محسوب می شود و به طیف وسیعی از خدمات گفته می شود که می توان از آنها برای محافظت در برابر یک رویداد نامطلوب و پیش بینی نشده استفاده کرد. محصولات بیمه متداول عبارتند از: بیمه عمر، بیمه سلامت، بیمه آتش سوزی، بیمه املاک و .. .

چرا آموزش حسابداری شخصی اهمیت دارد؟

آموزش حسابداری شخصی
آموزش حسابداری شخصی

فرایند حسابداری شخصی نه تنها بخش مهمی از مدیریت نیاز های مالی روزانه شما است، بلکه در برنامه ریزی آینده مالی شما نیز نقش مهمی ایفا می کند. هرچه زودتر به امور مالی وحسابداری شخصی دست پیدا کنید، چشم انداز بلند مدت مالی شما برای مواردی مانند سرمایه گذاری یا برنامه ریزی برای بازنشستگی بهتر خواهد بود. با درک عناصر حسابداری شخصی، می توانید فرصت هایی برای بهبود وضعیت مالی خود ایجاد کنید، که این کار به شما کمک کند تا برای نیازهای فعلی خود بودجه بندی کنید و در عین حال برای اهداف بلندمدت مالی برنامه ریزی کرده و در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنید.

خرید ممبر تلگرام و...، با کیفیت ترین سرویس خدمات شبکه های اجتماعی

استراتژی هایی برای آموزش حسابداری شخصی

استراتژی های حسابداری شخصی
استراتژی های حسابداری شخصی

فرآیند برنامه ریزی حسابداری شخصی، به داشتن یک برنامه قوی و پایبندی به آن بستگی دارد. طرح های اجرایی فرآیند حسابداری شخصی، معمولاً توسط بانکداران شخصی و مشاوران سرمایه گذاری تهیه می شوند که با مشتریان خود برای درک نیاز ها و اهداف آنها کار میکنند، و یک مسیر مناسب را ایجاد می کنند. به طور کلی، اجزای اصلی فرآیند حسابداری شخصی عبارتند از:

  • اهداف ارزیابی
  • توسعه برنامه نظارت بر اجرا و ارزیابی مجدد

1.پس انداز داشته باشید؛ پس انداز کافی برای رسیدن به اهداف بلند مدت ضروری است. روش بودجه ریزی 50/30/20 یک چارچوب عالی ارائه می دهد و به این صورت تجزیه می شود: 50 درصد از دستمزد یا درآمد خالص شما (یعنی پس از کسر مالیات) صرف وسایل ضروری زندگی مانند اجاره، آب و برق، خوراک و حمل و نقل می شود. 30 درصد به مخارج اختیاری، مانند صرف غذا در بیرون از خانه و خرید لباس، و بیست درصد به پرداخت بدهی و پس انداز برای بازنشستگی و موارد اضطراری اختصاص می یابد. به لطف تعداد زیادی از برنامه های حسابداری شخصی برای تلفن های هوشمند که امور مالی روزمره را در اختیار شما قرار می دهند.

2.خرید بیمه؛ بیمه سلامت، خودرو، خانه و زندگی می تواند شما و عزیزانتان را از مشکلات مالی در صورت بروز حوادث یا بیماری محافظت کند.

3. به هنگام سرمایه گذاری در بورس یا در زمینه ارز های دیجیتال، به یاد داشته باشید که بازده بالا به معنای ریسک بالا است. تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های شما می تواند این ریسک را کاهش دهد و از سرمایه گذاری های شما محافظت کند.

4. از کارت های اعتباری خود هوشمندانه استفاده کنید؛ کارت های اعتباری به دلیل الکترونیکی بودنشان و عدم دسترسی به پول و سرمایه به صورت فیزیکی، می توانند به نوعی باعث افزایش هزینه ها و مخارج زندگی شوند. بنابراین یکی از استراتژی های اساسی در اصول حسابداری صحیح به شمار می روند.

5. از گرفتن وام های سنگین خودداری کنید؛ قبل از گرفتن وام مطمئن شوید که می توانید اقساط خود را در موقع مقرر باز پرداخت کنید. این کار به طور کلی اعتبار شما را بهبود می بخشد.

6. برای بازنشستگی خود برنامه ریزی کرده و پس انداز داشته باشید؛ شروع فرایند بازنشستگی ممکن است طولانی به نظر برسد، اما خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید فرا می رسد. کارشناسان حسابداری و امور مالی اظهار دارند که اکثر افراد در بازنشستگی به حدود 80 درصد حقوق فعلی خود نیاز دارند. هر چه زودتر اقدام به پس انداز کنید، از جادوی بهره مرکب، سود بیشتری به دست خواهید آورد.

7. نیازهای خانواده خود را در نظر بگیرید؛ برای محافظت از دارایی های خود و اطمینان از اینکه خواسته های شما در هنگام مرگ رعایت می شود، مطمئن شوید که وصیت نامه ای تنظیم کرده اید. شما همچنین باید نگاه دقیقی به بیمه داشته باشید و به طور دوره ای خط مشی خود را نیز مرور کنید تا مطمئن شوید که نیازهای خانواده شما را در مراحل مهم زندگی برآورده می کند.

تبلیغ در توییتر، جدید ترین سرویس خدمات نیلانت
ثروتمند شدن
ثروتمند شدن

نتیجه گیری

حسابداری شخصی اصطلاحی است که مدیریت پول و همچنین پس انداز و سرمایه گذاری را در بر می گیرد. بودجه بندی، بانکداری، بیمه، وام مسکن، سرمایه گذاری، برنامه ریزی بازنشستگی، و برنامه ریزی مالیات و املاک از چندین کاربرد های اصلی حسابداری شخصی به شمار می روند. اصطلاح حسابداری شخصی اغلب به صنعتی اشاره دارد که خدمات مالی را به افراد و خانواده ها به صورت مستقل ارائه می دهد و به آنها در رابطه با فرصت های مالی مختلف و سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون، مشاوره می دهد. در این مقاله به حوزه های حسابداری شخصی و آموزش آن پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

تبلیغات در اینستاگرام، جدید ترین سرویس خدمات نیلانت

کسب و کار شما، سرمایه شما است.

کسب و کار شما، منبع اصلی درآمد شما است. لذا توسعه و گسترش کسب و کار شما می بایست از مهم ترین اهداف شما باشد، در این جهت مجموعه نیلانت خدمات از قبیل خرید فالوور اینستاگرام، خدمات تیک تاک، خدمات دیسکورد، خرید فالوور توییتر و.... ارائه می دهد که می توانید استفاده کنید. نیلانت یک شرکت ارائه دهنده خدمات مبتنی بر وب است که در جهت توسعه کسب و کار شما کمک های شایانی به شما میکند. همچنین می توانید از دوره های آموزشی نیلانت استفاده کنید.