10 نکته برای تاکید بر طراحی بصری در آموزش الکترونیکی

خلاصه: آموزش طراحی بصری 10 دستورالعمل طراحی را کاوش و اعمال کنید که می‌توانند آموزش الکترونیکی شما را برای شفاف‌تر، خواندن و درک آسان‌تر تبدیل کنند. نه تنها می‌توانید یاد بگیرید که این روش‌ها چیست، بلکه می‌توانید استفاده از آنها را در این دستورالعمل‌های آنلاین تعاملی برنده جایزه، تمرین کنید. این دستورالعمل‌ها باعث می‌شود که آموزش الکترونیکی شما حرفه‌ای به نظر برسد، از فرآیند یادگیری کاربر پشتیبانی می‌کند و کارایی تولید دوره را افزایش می‌دهد (که باعث صرفه‌جویی در زمان و در نتیجه در هزینه شما می‌شود).

اهمیت طراحی بصری در آموزش الکترونیکی

طراحی بصری
طراحی بصری

طراحی آموزشی متخصصانی را از رشته‌های متنوعی مانند آموزش، روانشناسی، مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر جذب کرده است. یک شغل طراح آموزشی اغلب هنگام توسعه دوره های آموزش الکترونیکی شامل نقش های متعددی از جمله مدیر پروژه، محقق، معلم، نویسنده، تهیه کننده ویدئو، طراح هنری و توسعه دهنده وب می باشد. طراحان آموزشی اغلب در زمینه های فنی یا آموزشی (جایی که تحصیلات/تجربه قبلی داشته اند) قوی تر هستند و ممکن است درک کاملی از اصول طراحی نداشته باشند. در این مقاله تعاملی، خواهید خواند و خواهید دید که چگونه با استفاده از دستورالعمل های کلیدی طراحی بصری، طراحی آموزشی خود را به سطح بعدی ببرید. طراحی زبان بصری دوره شماست. طراحی بصری موثر در دوره آموزش الکترونیکی، لحن یا خلق و خوی محتوا را تنظیم می کند و حس حرفه ای بودن و وضوح را منتقل می کند.این دوره ها واضح، آسان برای خواندن و به راحتی قابل درک هستند. طراحی بصری موثر بر اساس دستورالعمل‌های سبک خاصی است که با رعایت آنها، نه تنها دوره‌ها حرفه‌ای به نظر می‌رسند، بلکه می‌توانند از فرآیند یادگیری کاربران نیز پشتیبانی کنند و همچنین می‌توانند کارایی در تولید دوره را افزایش دهند (در زمان و در نتیجه در هزینه شما صرفه جویی می‌شود). بنابراین، این دستورالعمل ها برای طراحی بصری موثر چیست؟ در اینجا ده دستورالعمل وجود دارد که به شما کمک می کند تا بر طراحی بصری در طراحی آموزشی خود تأکید کنید.

1. نمایش <120 کلمه در یک زمان.

صفحه آرایی نباید بیش از 120 کلمه در هر زمان نمایش داده شود تا فضای آموزشی شلوغ یا خواندن آن دشوار نشود. اگر محتوای بیشتری برای موضوع در آن صفحه مورد نیاز است، به زبان آموز اجازه دهید تا برخی از مطالب را در همان فضا نشان دهد/پنهان کند یا محتوا را به چند صفحه تقسیم کند.

2. محتوا را قطع کنید.

محتوای دوره باید به گونه ای نوشته شود که برای درک و نگهداری مفید باشد. اگر محتوا به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شود، مغز اطلاعات را سریع‌تر هضم می‌کند. به جای استفاده از یک یا دو پاراگراف طولانی، محتوا را به قسمت های کوچکتر از یک تا سه جمله تقسیم کنید یا از گلوله ها برای تأکید بر نکات کلیدی یادگیری استفاده کنید.

3. اندازه فونت برای خواندن آسان.

اگرچه اندازه فونت 10 یا 11 ممکن است برای چاپ یا ایمیل مناسب باشد، افزایش فونت به 12، 13 یا 14 برای محتوای متنی، خواندن مطالب را برای همه زبان‌آموزان آسان‌تر می‌کند. اندازه قلم (تا 24 تا 28) را برای سرصفحه های بخش دو برابر کنید و یک تا دو نقطه افزایش دهید (یعنی.e, 12 2 = 14) و عریض برای عنوان صفحات. شما می‌خواهید که محتوای شما تا حد امکان آسان‌تر خوانده شود و درک شود - به‌ویژه برای زبان‌آموزان بزرگسال که هنگام مشاهده اطلاعات روی صفحه با چالش‌هایی روبرو هستند.

4. از دو خط استفاده کنید.

قالب بندی فونت از زبان آموزان برای درک هدف متن (یعنی عنوان، عنوان فرعی و محتوای متن) پشتیبانی می کند. از فونت‌های Sans Serif مانند Arial، Veranda یا Tahoma برای محتوای بدنه و زیرنویس‌ها استفاده کنید، زیرا خواندن آنها روی صفحه‌ها آسان است. از فونت های Serif مانند Times، Palatino یا Garamond برای عناوین استفاده کنید تا آنها را برجسته کنید.

5. فضاهای سفید را بگنجانید.

آموزش طراحی بصری
آموزش طراحی بصری

فضای سفید یک مفهوم طراحی بصری است که به محتوا (اعم از کلمات یا گرافیک) اجازه می دهد تا برجسته تر و راحت تر قابل درک باشند. فضای سفید یا فضای نگاتیو لازم نیست سفید باشد، فقط باید رنگ پس‌زمینه و عاری از هرگونه گرافیک یا متن باشد. فضای سفید معمولاً به عنوان فضای خالی در بالا، پایین یا کنار صفحه در نظر گرفته می شود. با این حال، می توان آن را در تمام عناصر موجود در صفحه، مانند فضای سلول در یک جدول یا مناطق بافر در اطراف اشکال، ترکیب کرد. در بلوک‌های متن، پیشرو یا پیشرو می‌تواند شامل فضای خالی برای خواندن آسان‌تر باشد. تنظیم فاصله خطوط روی 1.2 به متن اجازه می دهد تا "نفس بکشد" و آن را از نظر بصری جذاب تر می کند. در اکثر برنامه های نویسندگی، می توانید به صورت دستی فاصله پاراگراف ها را دقیقاً به 16 تغییر دهید (اگر اندازه فونت 12 باشد). علاوه بر این، اضافه کردن 10 نقطه فاصله قبل از هر پاراگراف به صورت بصری آنها را از هم جدا می کند.6. استفاده از راهنماها و شبکه ها. هنگام طراحی طرح‌بندی صفحه، از راهنماها برای ایجاد حاشیه‌های خاص برای عناصری مانند متن متن، عنوان، گرافیک و عناصر ناوبری استفاده کنید. نرم افزار طراحی پست اینستاگرام. اکثر ابزارهای تالیف نیز ابزارهایی را برای تعیین مکان دقیق عناصر با استفاده از مختصات X و Y ارائه می دهند. این مختصات تعداد پیکسل ها را از گوشه سمت چپ بالا نشان می دهد. به عنوان مثال، عنوان ها را می توان در 60،60 و زیر عنوان ها را در 60،120 قرار داد. برای آسان‌تر کردن محاسبه حاشیه‌های صفحه و موقعیت‌یابی عناصر، از شبکه‌ها استفاده کنید. شبکه ها را می توان روشن یا خاموش کرد تا به شما امکان دهد اشیاء را با شبکه تراز کنید، به طوری که موارد به طور متناسب مرتب شده و به طور خودکار تراز شوند. فاصله شبکه را روی مواردی که به راحتی قابل کنترل هستند، مانند 10 نقطه، تنظیم کنید.

7. از بالا سمت چپ به سمت راست طراحی کنید.

زبان آموزان به صفحه ای نگاه می کنند که از بالا سمت چپ شروع می شود، که بهترین موقعیت برای عنوان صفحه است. با پیشرفت در محتوا، خواندن را در پایین سمت راست به پایان می‌رسانند، که مکان مناسبی برای دکمه پیمایش یا پاسخ است. از آنجایی که متن غربی از چپ به راست خوانده می شود، در صورت توجیه از چپ، به راحتی خوانده و درک می شود. در هر خط از متن تراز چپ، چشم به طور طبیعی به همان نقطه شروع حرکت می کند، برخلاف مکان های مختلف متن تراز وسط. این دستورالعمل برای متن اصلی و همچنین عنوان‌های فرعی، اساساً در هر جایی که متن چند خطی وجود دارد، اعمال می‌شود.

8. پالت رنگ خود را محدود کنید.

بیش از پنج رنگ اصلی را برای استفاده در طول دوره انتخاب نکنید.در صورت لزوم از سایه های روشن تر و تیره تر آن رنگ ها برای لهجه یا پس زمینه استفاده کنید. رنگ ها باید مکمل و از نظر بصری جذاب باشند. ابزارهای آنلاین مانند ژنراتورهای طرح رنگ و کتابخانه های مجموعه رنگ وجود دارند تا به شما کمک کنند یک پالت رنگ حرفه ای برای دوره خود ایجاد کنید. ایجاد کنتراست کافی بین رنگ هایی که استفاده می کنید را در نظر بگیرید (به خصوص اگر دوره شما باید شرایط دسترسی را برآورده کند). به عنوان مثال، اگر متن سیاهی در بالای پس‌زمینه بنفش تیره‌تر وجود دارد، برای خواندن راحت‌تر، یک رنگ را تغییر دهید تا کنتراست بین آنها افزایش یابد. شما می توانید پالت رنگ خود را با یک کنترل کننده کنتراست آنلاین بررسی کنید.

9. معانی رنگ ها را توضیح دهید.

گاهی اوقات رنگ ها می توانند فقط رنگ باشند. با این حال، رنگ ها همچنین می توانند چیزهای خاصی را به زبان آموزان نشان دهند. رنگ آبی مایل به سبز ممکن است نشان دهنده نیاز به پاسخی مانند دکمه «بعدی»، «بازی» یا «برای نمایش کلیک کنید» باشد. سایه های بسیار روشن پالت رنگ شما را می توان برای پس زمینه پشت بلوک های متنی استفاده کرد در حالی که سایه های تیره تر آن رنگ ها را می توان برای دکمه ها استفاده کرد. اگر تصمیم دارید از رنگ برای نشان دادن معنی استفاده کنید، مطمئن شوید که رنگ فقط یک معنی دارد (به عنوان مثال، از دکمه های قرمز برای نشان دادن "بعدی" و یک پرچم قرمز بزرگ برای نشان دادن پاسخ های اشتباه استفاده نکنید).

10. در طراحی بصری خود ثابت قدم باشید

این دستورالعمل‌ها تنها در صورتی از طراحی بصری عالی پشتیبانی می‌کنند که به طور مداوم در طول دوره شما استفاده شوند. ممکن است برای ایجاد یک سبک بصری برای دوره خود کمی کار اضافی لازم باشد - اما وقتی این کار را انجام دادید، مزایایی را ارائه خواهید داد. برای شما، تصمیمات طراحی در طرح‌بندی صفحات جدید را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا شما یک راهنمای برای کمک به شما دارید.همچنین کارایی را افزایش می‌دهد زیرا می‌توانید از طرح‌بندی‌ها برای چندین بخش استفاده مجدد و اصلاح کنید. برای فراگیران، این دوره ظاهر و احساس استانداردی خواهد داشت و اساساً از راه دور باقی خواهد ماند. طراحی بصری به آنها اجازه می دهد تا روی محتوا تمرکز کنند - که خواندن و درک آن آسان تر خواهد بود.

10 نکته برای تاکید بر طراحی بصری در آموزش الکترونیکی

طراحی بصری در آموزش الکترونیکی
طراحی بصری در آموزش الکترونیکی

الآن امتحانش کن! از این تعاملات برنده جایزه برای تمرین اعمال 10 دستورالعمل طراحی استفاده کنید اکنون که 10 دستورالعمل طراحی بصری را خوانده اید، روی پیوندهای زیر کلیک کنید تا اعمال آنها را در یک صفحه آموزش الکترونیکی با طراحی ضعیف تمرین کنید. این نمایش تعاملی برنده جایزه بهترین نمایش در سال 2015 در DemoFest DevLearn شد. هر دستورالعمل را در صفحه تعاملی آنلاین اعمال کنید و ببینید که چگونه صفحه در هر مرحله تغییر می کند. دو نسخه برای انتخاب وجود دارد. یکی در Storyline و دیگری در Lectora..