هزينه سئو چه قدر است؟
توسعه فضاي كسب و كار در اينترنت باعث ايجاد يك رقابت شديد در اين عرصه شده است و همين مسئله است كه اهميت سئو را چندين برابر ميكند. امروزه ديگر كسي با سئو و اهميت آن در اينترنت نا آشنا نيست اما هزينه سئو سايت از جمله چالشهايي است كه پيش روي افراد قرار ميگيرد. براي اغلب كاربران اين سوال مطرح است كه هزينه بهينهسازي سايت چقدر است و چه مدت زمان طول مي كشد تا نتيجه اين بهينهسازي را مشاهده كرد. سئو علاوه بر بهينهسازي سايت بر اساس الگوريتم هاي موتورهاي جستجو يك روش غير مستقيم تبليغاتي است كه بنابراين اگر ميخواهيد از ساير رقباي خود عقب نمانيد بايد هزينه مناسب براي سئوي سايت در نظر داشته باشيد.
هزينه سئو چه قدر است؟

هزينه سئو
اين سوالي است كه براي تمام كساني كه قصد دارند خدمات سئو سايت دريافت كنند مطرح است. بايد بدانيد كه روشها و انتخاب هاي گسترده اي براي انجام سئو وجود دارد به همين دليل است كه تعرفه سئو در شركتهاي مختلف سئو و بهينهسازي متفاوت است، همين مسئله عملا باعث ميشود كه امكان مقايسه قيمت در شركت هاي مختلف را از دست بدهيد، با اين حال با توجه به خدماتي كه دريافت ميكنيد اين امكان وجود دارد كه بتوان مقايسهاي تقريبي انجام داد.
اين حقيقت را بايد پذيرفت كه هيچ تعرفه و هزينه ثابت و مشخصي براي سئو سايت وجود ندارد و هيچ قانوني هم براي قيمتگذاري تعيين نشده است. با اين حال بايد گفت كه هزينههاي ميانگين انجام بهينهسازي معمولا به عوامل متعددي بستگي دارد كه به صورت جداگانه براي پروژههاي مختلف بررسي ميشود.
هزينه سئو سايت پروژهاي
برخي از شركتها هزينه سئو را به صورت پروژهاي انجام مي دهند، به اين ترتيب در زمان عقد قرارداد مشخص ميشود كه هدف شما از سئو سايت چيست و يك مدت زمان براي رسيدن اين هدف تعيين ميكنيد و تعرفه آن مشخص ميشود. معمولا تعرفه سئوهاي پروژهاي مقرون به صرفه ترين نوع هزينه سئو محسوب مي شوند.
از جمله مزاياي اين نوع سئو بايد مشخص بودن قيمت نهايي پروژه اشاره كرد. در اين روش پرداختي شما مطمئن هستيد كه هزينه هايي مازاد بر آنچه براي اجراي پروژه پرداخته ايد، در كار نخواهد بود. معمولا سئوهاي پروژهاي در زماني دست كم سه ماهه نتايج خود را نشان ميدهند. پايداري اين نوع سئو بلندمدت است و معمولا بعد از پايان قرارداد شما گزارش كاري را دريافت ميكنيد كه مشخص ميكند چه كارهايي انجام شده است تا سايت شما در رتبه فعلي قرار گيرد.
هزينه سئو سايت ماهانه
گاهي اوقات نيز شما ترجيح مي دهيد كه يك كارشناس سئو به صورت مداوم روي سايت شما حضور داشته باشد، در اين صورت هزينه سئو به صورت ساعتي يا ماهانه محاسبه ميشود كه مبلغي بين 3 تا 20 ميليون تومان در ماه خواهد بود.
معمولا هزينه سئو به صورت ساعتي بر اساس ميزان كار روي موضوعات مختلف در حال حاضر از ساعتي 200 تا 500 هزارتومان است.
براي يك قرارداد سئو ماهانه شما بايد با شركت ارائه كننده خدمات قراردادي مدت دار به صورت ماهانه عقد كنيد كه پرداختي شما به صورت ماهانه انجام مي گيرد و مبلغ آن نيز همانطور كه بيان كرديم بر اساس فرآيند انجام كار مشخص خواهد شد. روش سئو ماهانه براساس برآوردها و آناليز اوليه وب سايت، رقبا و ساير پارامترهاي تأثير گذار تعيين ميشود و مبلغي از حدود 3 ميليون تا بيش از 20 ميليون خواهد بود.
پايداري اين نوع سئو نيز بلندمدت است و نتايج آن در يك فاصله زماني سه ماهه قابل مشاهده است. از ديگر مزاياي اين نوع سئو پرداخت هزينه ها به صورت ماهانه است و ميتوانيد هر ماه عملكرد و نتايج را آناليز كرده و گزارش كار را به صورت ماهانه دريافت كنيد. در اين روش از پرداخت، هزينه هاي پرداخت بسيار مناسب تر هستند و به صورت متناوب پرداخت مي شوند.
در روش هاي ساعتي نيز شما اغلب مورد مشاوره قرار مي گيريد و در اين نوع از خدمات سئو، مهارت بالا، تخصص و تجربه كارشناس سئو اهميت بسيار زيادي دارد. در اين روش شما با دريافت خدمات مشاوره اي خود عمليات بهينهسازي سايت را برعهده مي گيريد. بنابراين بايد گفت اين نوع سئو براي كساني مناسب است كه تخصص لازم براي بهينهسازي سئو را داشته باشند.
هزينه سئو سايت بر اساس كارهاي فني

سئو تكنيكال
آگاهي و مشخص كردن كلمات كليدي، آناليز رقبا، انتخاب روش هاي مناسب براي وارد شدن كلمات كليدي مشخص در صفحه و لينك هاي اوليه موتورهاي جستجو از جمله كارهاي فني است كه يك سئو كار در ابتدايي ترين قدم كاري خود برمي دارد. قيمت سئو بر اساس كلمات كليدي نسبت به سختي كلمه انتخابي و همچنين جايگاه فعلي سايت شما روي اين كلمه مشخص ميشود. اين مدل از سئو سايت براي كساني كه قصد دارند روي كلمات خاصي كار كنند بسيار مناسب است، اثرگذاري اين روش سئو سايت متوسط است اما نتايج آن خيلي زود مشخص شده و كاملا پايدار است.
هزينه اي كه در اين روش از شما دريافت ميشود بر اساس كلمات كليدي است كه قصد داريد در آنها از رقباي خود پيشي بگيريد. نوع و سختي كلمات تعيين كننده قيمت اصلي اين نوع سئو هستند. از معايب اين شكل از سئو سايت بايد گفت كه تضمين سئو انجام شده روي سايت شما تنها 6 ماه است. در واقع كار كردن روي كلمات كليدي بايد به صورت مداوم و دائمي باشد. بايد گفت كه در اين شكل از سئو هيچ محدوده قيمتي نميتوان تعريف كرد و ممكن است بين 10 ميليون تا 1 ميليارد تومان بسته به تعداد كلمات، ميزان سختي آنها، رقباي شما و جايگاه فعلي سايت شما روي كلمات مشخص شده، برآورد شود.
استفاده از اين روش براي كساين مناسب است كه ميخواهند روي كلمات كليدي خاصي در محدود لينكهاي صفحه اول گوگل قرار داشته باشند. بلاگ مجله سئو
اين روش نياز به بررسي ها و آناليزهاي بي شماري دارد، بنابراين بايد با سئوكاران بسيار حرفه اي در اين بخش همكاري كنيد. از طرفي پايداري اين نوع سئو كوتاه مدت است و بايد به صورت مرتب روي آن كار و هزينه شود. دستاوردهاي شما در اين شكل از سئو در مدت زمان تقريبي سه ماهه مشخص خواهد شد. از جمله مزاياي آن ميتوان به قابل اندازه گيري بودن نتايج و آناليز آنها اشاره كرد. از طرفي سطح هزينه اين روش بسيار بالا است و از جمله روش هايي است كه مندگاري طولاني مدتي نيز ندارد.
هزينه پشتيباني سئو سايت
بايد به اين نكته مهم توجه داشته باشيد كه سئو يك مسئله دائمي است بنابراين نميتوانيد با يك بار پرداخت هزينه سئو براي هميشه از مزاياي آن بهرهمند باشيد. شما براي اين كه در عرصه رقابت باقي بمانيد نياز داريد كه به صورت مرتب روي سئو سايت خود كار كنيد. وقتي كار سئو سايت شما بر اساس هزينه هايي كه مشخص كرديم انجام شد، شما احتياج به پشتيباني داريد. هزينه پشتيباني سئو معمولا بر اساس انجام پروژه ها و رسيدن كلمات كليدي به صفحه اول گوگل مشخص ميشود. قيمت پشتيباني سئو تعرفه واحدي ندارد و بر اساس قراردادي كه ميان كارفرما و شركت ارائه كننده خدمات بسته ميشود مشخص خواهد شد. اين هزينه را بابت نگه داري وب سايت خود در صفحه و لينك هاي ابتدايي موتورهاي جستجو در كلمات كليدي كه انتخاب كردهايد دريافت ميشود. در صورتي كه خدمات پشتيباني سئو دريافت نكنيد ممكن است كه تزل جايگاه داشته باشيد.
هزينه سئو بر اساس نوع سايت
سايت ها در قالب هاي مختلف وردپرس ) قالب آماده) يا سايتهاي برنامه نويسي شده وجود دارند. برخي افراد تصور ميكنند كه هزينه سئو سايت وردپرسي از ساير سايتها متفاوت است اما بايد بدانيد كه اين هزينه فرقي با سايتهاي ديگر ندارد. در واقع همان كارها و روش هايي كه براي سئو سايتهاي برنامه نويسي شده انجام ميشود در مورد سايتهاي وردپرسي نيز اجرا ميشود.
هزينه سئو سايت بر اساس نوع سئو
سئو سايت به دو بخش سئو داخلي و سئو خارجي تقسيم ميشود. هزينه سئو داخلي معمولا تعرفه هاي سنگين تري دارد. در مورد سئو خارجي نيز شما بايد هزينه هاي بسياري از جمله خريد بك لينك، تبليغات و … را نيز پرداخت كنيد. با اين حال بايد گفت كه انجام يك پروژه سئو معمولا در برگيرنده هر دو نوع سئوي ياد شده است و هر دو پارامتر در كنار هم بايد رشد كنند تا نتيجه مطلوب حاصل شود.
هزينه سئو داخلي سايت (On page seo)

سئو on page
هزينه سئو داخلي سايت مربوط به بهينهسازي سرور و هاست، بهينهسازي كد نويسي و بهينهسازي محتوا است. تعرفه هريك از اين بخش ها بسته به ميزان كاري كه روي آنها بايد انجام گيرد از چند صد هزارتومان تا چندين ميليون تومان خواهد بود. در واقع بايد بدانيد كه سئو اصلي ترين هزينه هاي توسعه يك كسب و كار در فضاي آنلاين است و اگر ميخواهيد در اين عرصه موفق باشيد بايد آن را بپردازيد.
هزينه انجام سئو خارجي سايت (Off page seo)
قيمت سئو خارجي سايت بر اساس فرآيندهاي يكه در خارج از سايت انجام مي گيرد مشخص ميشود. اين فرآيندها شامل كار كردن روي شبكه هاي اجتماعي، وبلاگ نويسي، لينك سازي داخلي و بك لينك سازي و تبليغات است.
هزينه سئو تضميني سايت
برخي از ارائه دهندگان خدمات سئو، خدمات خود را به صورت تضميني ارائه مي كنند و در مقابل هزينه بيشتري دريافت مي كنند. معمولا براي اين كار پكيج هايي در نظر گرفته ميشود و شما بر اساس بودجه يا نياز خود يكي از اين پكيج ها را انتخاب مي كنيد كه هر پكيج شامل خدمات خاصي ميشود و هزينه آن نيز مشخص است، گاهي در قراردادهاي بلندمدتب براي تضمين رسيدن به نتايج دلخواه تخفيفاتي در هزينه سئو سايت در نظر گرفته ميشود.
كلام آخر
همانطور كه در مقاله مطالعه كرديد هيچ هزينه ثابت و مشخصي براي دريافت خدمات سئو وجود ندارد. در واقع استفاده از تجربيات و تخصص يك شركت با تجربه و مهارت بالا در اين زمينه تضمين كننده كيفيت سئو و خدماتي است كه دريافت ميكنيد. نكته مهم بعدي برخورداري از پشتيباني دائمي است كه به شما كمك مي كند هزينههايي كه براي سئو سايت انجام داده ايد هدفمند بوده و نتايج دلخواه را براي شما به همراه داشته باشد.
Reference : nilanet
- ۴۲ بازديد
- ۰ نظر