سئو چيست؟

سئو روي كلمات كليدي
آيا ميدانيد سئو چيست؟ اگر كسب و كار آنلاين داريد بايد بتوانيد در برخي از كلمات مرتبط با كسب و كارتان به صفحات اول نتايج موتورهاي جستجو راه پيدا كنيد، كه اين امر جز با سئو امكانپذير نميباشد؛ درواقع سئو اصول و قواعدي است كه در صورت رعايت آنها، ميتوانيد به صعود در صفحات اول نتايج جستجو اميدوار باشيد.
سئو چيست؟ روشهاي سئو چيست؟ چه راههايي براي بهبود رتبه سايت وجود دارد؟
امروزه اكثر مردم از اينترنت و فضاي آنلاين استفاده ميكنند، برخي جهت سرگرمي و برخي ديگر براي كسب و كار؛ حال اگر كسب و كار شما در فضاي آنلاين باشد به عنوان مثال يك فروشگاه اينترنتي داشته باشيد، اينجاست كه مساله سئو اهميت زيادي پيدا ميكند، كه يكي از زيرمجموعههاي ديجيتال ماركتينگ است. حتماً شما هم با چنين پرسشهايي برخورد داشتهايد:
«سرمايهگذاري روي سئو براي شما خيلي اهميت دارد»
«اگر در نتايج اوليه موتور جستجوي گوگل نباشيد به احتمال فراوان كسي شما را نخواهد ديد»
«براي بهينه سازي سايت خود و رسيدن به رتبههاي بالاي نتايج جستجوي گوگل، از يك سئوكار كمك بگيريد»
«تكنيكها و روشهاي سئو به شما كمك ميكند تا در يك سري كلمات كليدي، در نتايج جستجوي گوگل، در صفحه اول باشيد»
«الگوريتمهاي گوگل تغيير پيدا كردهاند. كبوتر؟ مرغ مگس خوار؟ كافئين؟ پاندا؟ سيستم ديپ مايند؟»
«ما ميتوانيم به شما كمك كنيم تا در نتايج جستجوي گوگل و ديگر موتورهاي جستجو، در صفحه اول باشيد. و اين يعني يك سرمايهگذاري بزرگ»
هدف از اين نوسته، آشنا كردن شما با قواعد و اصول اوليه سئو است، كه توانايي انجام سئوي مقدماتي و ابتدايي سايت خود را داشته باشيد.
منظور از سئو چيست؟
بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو (Search Engine Optimization) كه به طور خلاصه سئو (SEO) گفته ميشود. هدف اصلي سئو اين است كه محتواهاي يك سايت، در يك يا چند كلمه در صفحات نخستين نتايج جستجوي گوگل باشد و رتبه بالاتري نسبت به رقباي ديگر خود كسب كند.
نكاتي درباره سئو
براي پي بردن به اهميت SEO به برخي آمارها كه راجع به موتورهاي جستجو انتشار يافته اشاره ميكنيم. همانطور كه ميدانيد ممكن است ارقام و اعداد در آمارهاي انتشار يافته متفاوت باشد كه آن هم به علت تفاوت در معيارها و روشهاي تحقيقات ميتواند باشد. اما به طور كلي تمركز ما بر اصل موضوع خواهد بود نه اعداد و ارقام.
- طبق آمار منتشر شده تعداد بازديد از موتورهاي جستجو، روزانه بين ۶ تا ۷ ميليارد بار ميباشد.
- اگر در نتايج گوگل دقت كرده باشيد، چند سايت با پرداخت پول به گوگل و تبليغ كردن، در صدر نتايج قرار دارند كه كنار عنوان آنها هم كلمه آگهي (Ad) مشاهده ميشود، جالب است بدانيد كه ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اصلاً به اين لينكها نگاه هم نميكنند.
- اگر شما به وسيله بازاريابي افراد را به سايت خود بكشانيد در قياس با شخصي كه از طريق نتايج جستجوي گوگل وارد سايت شما شده، احتمال اينكه شخص اول به مشتري شما بدل شود خيلي كمتر از شخص دوم است كه از طريق موتورهاي جستجو شما را پيدا كرده است.
- با گسترش استفاده از گوشيهاي هوشمند، مردم اغلب براي جستجوي سوالات خود، از مرورگر موبايل استفاده ميكنند، و طبق آمار از سال ۲۰۱۵ به بعد، جستجوي موبايلي از جستجوي سيستمهاي خانگي سبقت گرفته است.
موتورهاي جستجوي محبوب و پركاربرد

موتورهاي جستجوي محبوب و پركاربرد
معمولاً دو واژه «گوگل» و «موتور جستجو» موازي و مترادف با هم در بين مردم استفاده ميشود، كه البته ايرادي هم نميشود بر آن وارد كرد. سايت معروف Search Engine Land دو گزارش درباره موتورهاي جستجويي كه مردم استفاده ميكنند منتشر كرده كه نتايج آن بسيار جالب است. گزارش اول مربوط به ميزان شناخت مردم از موتورهاي جستجو است:
كدام موتورهاي جستجو براي كاربران آشنا است؟
- موتور جستجوي گوگل ۹۸٪
- موتور جستجوي ياهو ۸۳٪
- موتور جستجوي بينگ ۷۶٪
نكته جالب در اين گزارش، ميزان آشنايي مردم با ديگر موتورهاي جستجو است. همچنين در گزارش دومي كه انتشار يافته از كاربران خواسته شده كه موتور جستجوي اصلي كه استفاده ميكنند را انتخاب كنند:
شما از چه موتور جستجويي استفاده ميكنيد؟

موتور جستجوي مورد استفاده كاربران
در گزارش دوم هم گوگل با فاصله خيلي زيادي از ديگر رقباي خود در صدر جدول قرار دارد، بر طبق اين گزارش واقعاً ميشود گفت كه موتور جستجو و گوگل تقريباً مترادف هم هستند.
آيا سئو در بهبود كيفيت محتوا نقش داشته است؟
در گذشته الگوريتمهاي گوگل چندان قدرتمند نبودند، و همين امر سبب شده بود كه محتوا در سايتها به ۲ شيوه نوشته شوند:
- فقط براي كاربران: در اين روش محتوا براي كاربر كاملاً رضايتبخش بود، اما اين رضايت ممكن بود هيچ تاثيري در رتبهبندي سايت در نتايج موتورهاي جستجو نداشته باشد.
- فقط براي موتورهاي جستجو: در اينجا كاربران حذف ميشدند و متن از كلمات كليدي و لينكهاي فراوان پر ميشد، و همين امر سبب داشتن رتبه خوبي در نتايج جستجو ميشد.
اما به مرور زمان الگوريتمهاي گوگل با بهرهگيري از هوش مصنوعي قدرتمندتر شدند، و رخ دادن موارد بالا به شدت كاهش پيدا كرد.
بايد بدانيد كه اگر قواعد و قوانين سئو و استانداردهايي كه براي موتورهاي جستجو اهميت دارند را رعايت كنيد، علاوه بر جلب رضايت كاربران، سئوي سايت خود را نيز بهبود بخشيدهايد. و نكتهاي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه هدف شما بايد جلب رضايت مخاطبان سايت باشد، همين امر سبب بالا آمدن رتبه سايت شما در نتايج موتورهاي جستجو خواهد شد. در ساليان اخير مسبب اصلي پايين آمدن كيفيت توليد محتوا را موتورهاي جستجو معرفي ميكردند، كه البته امروزه كمتر شاهد چنين سخناني هستيم. در ادامه اين نوشته به اين مطلب ميرسيم كه با قدرتمند شدن الگوريتمهاي گوگل و همچنين بالا رفتن كيفيت نتيجههاي موتورهاي جستجو، جلب رضايت كاربران بايد بخش مهمي از اهداف سئو و هزينههايي كه براي سئو متقبل شدهايد، باشد.
چه مواردي سئو نيست؟
برخي مواقع افرادي كه سئو را نميشناسند، از آن به عنوان جايگزيني كمهزينه براي تبليغات و بازاريابي ياد ميكنند. اين در حالي است كه اگر قواعد و اصول سئو به صورت كامل پيادهسازي شود، كاري بس زمانبر و گاهي گرانقيمت خواهد بود. براي داشتن رتبه خوب در نتايج موتورهاي جستجو رعايت برخي نكات ضروري است كه به آنها اشاره خواهيم كرد:
- به هيچ عنوان از محتواي كپي در سايت خود استفاده نكرده و از اعتبار آنها اطمينان حاصل كنيد.
- محتواهاي قديمي خود را بر اساس اطلاعات جديد، بهروزرساني نماييد.
- بايد مخاطبان سايت را راضي نگه داريد.
- بايد صفحات سايت شما جذاب باشند تا بازديدكنندگان مدت زمان بيشتري را در آن باقي بمانند.
انجام كارهاي بالا نيازمند زمان و هزينه است، اما اگر خواهان نتيجه گرفتن به صورت اصولي و پايدار هستيد بايد هر روز بخشي از زمان خود را به انجام آنها اختصاص دهيد. اشتباه ديگري كه افراد درباره سئو دارند اين است كه فكر ميكنند SEO با يك بودجه تعيين شده و در يك بازه زماني خاص قابل اجرا شدن است؛ همچنين بايد دانست كه سئو ليستي از قواعد و روشهاي فني و تخصصي هم نيست. درواقع سئو به ما نشان ميدهد كه به گونهاي متفاوت در فضاي وب حضور داشته باشيم، و با يك ديدگاه و منظر جديد به توليد محتوا و فضاي وب نگاه كنيم. اگر به اين اصل اعتقاد پيدا كرديد، آنگاه هزينهها و زماني كه براي سئوي سايت خود صرف كردهايد، سودمند بوده و از ميوههاي شيرين آن در فصل برداشت (زمان مناسب) ميل خواهيد نمود.
تكنيكهاي سئو چيست

انواع سئو سايت
1. سئو كلاه سفيد (White Hat Seo): در اين روش همه اصول سئو رعايت ميشود، از جمله كارهايي كه در سئو كلاه سفيد صورت ميگيرد ميتوان به توليد محتواي كاربر پسند بر اساس كلمات كليدي هدف، استفاده از شبكههاي اجتماعي جهت اشتراكگذاري محتوا و … اشاره كرد. به طور كلي هدف اين روش معرفي يك محتواي با ارزش و كاربر پسند به موتورهاي جستجو است، در ضمن براي مشاهده نتايج اين روش، بايد مدت زماني را صبر كرد.
2. سئو كلاه سياه (Black Hat Seo): در سئو كلاه سياه، هدف فريب دادن گوگل و الگوريتمهاي آن است، از جمله كارهايي كه در اين روش رخ ميدهد ميتوان به كپي مطالب سايتهاي ديگر، استفاده بيش از حد كلمات كليدي، مخفي كردن كلمات كليدي و … اشاره داشت. ديدن نتايج در اين روش سريعتر رخ ميدهد، اما با توجه به هوشمندتر شدن موتورهاي جستجو، در صورت شناسايي، سايت مورد نظر جريمه شده و از صفحه نتايج حذف ميگردد.
3. سئو كلاه خاكستري (Gray Hat Seo): از روشهايي مابين كلاه سفيد و كلاه سياه استفاده ميكند اما همچنان ريسك بالايي دارد.
جمعبندي
سئو چيست؟ رسيدن به صفحات اول نتايج موتورهاي جستجو و جذب ترافيك، بدون سئو در واقع كاري غيرممكن به نظر ميرسد. روشهاي مختلفي براي سئو سايت وجود دارد اما توصيه ميشود همواره از راه اصولي كه همان سئوي كلاه سفيد است استفاده كنيد، ممكن است مدتي طول بكشد تا شاهد نتايج آن باشيد، اما نتايجي كه مشاهده خواهيد كرد ماندگاري و دوام خيلي بالاتري نسبت به روشهاي ديگر سئو دارند.
سفارش سئو سايت

كار هاي سئو
چنانچه قصد سفارش سئو سايت را داريد، حدالمكان از طريق فرم سفارش خود را ثبت كنيد ،كارشناسان ما در اسر وقت سفارش شما را برسي و با شما تماس ميگيرند. در پيام خود حتما آدرس سايت خود و كلمه مد نظر خود را ارسال كنيد تا سفارش پروژه سئو شما برسي شود.
براي ارتباط تلفني از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح الي 8 شب تماس بگيريد.
09125307693
02632301945
<
>
آموزش سئو

شركت سئو در كرج
آكادمي نيلانت متشكل از تيمي حرفه اي اقدام به توليد پكيج آموزش تخصصي و كامل سئو نموده است كه با تخفيف ويژه مي توانيد آن را تهيه و شروع به يادگيري كنيد .
برخي ويژگي هاي پكيج آموزش سئو
- آموزش كامل و تخصصي
- معرفي و آشنايي كامل با تمامي رباط ها
- آموزش تمامي روش ها و نكات سئو
- كاملا تصويري و عملي
- آپديت هاي ماهانه
- ……..
سرفصل هاي سئو عبارت اند از :
- لينك سازي داخلي
- لينك سازي خارجي
- محتوا سازي يكتا و كامل
- برسي گوگل سرچ كنسول
- برسي فني و كد ها
- رپورتاژ
- افزونه هاي مناسب
- استفاده از تگ هاي مناسب
- رعايت اوصول ترتيب تگ ها
- …….
Reference : نيلانت
- ۲۱ بازديد
- ۰ نظر