7 قانون سئوي گوگل كه هر بازارياب بايد بداند

شبكه هاي اجتماعي و ديجيتال ماركتينگ

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

7 قانون سئوي گوگل كه هر بازارياب بايد بداند

وقتي نوبت به يافتن مشتريان آنلاين مي‌رسد، بايد از SEO براي تسلط بر موتورهاي جستجو استفاده كنيد. صدها سيگنال رتبه بندي وجود دارد كه به تعيين نتايج جستجو كمك مي كند. اينها شامل ساختار پيوند، كلمات كليدي و زمان حضور در سايت براي نام بردن از چند مورد است.
وقتي بهترين شيوه ها را دنبال كنيد و محتواي با كيفيت ايجاد كنيد، پاداش دريافت خواهيد كرد. اگر اين كار را نكرديد، پس انتظار داشته باشيد كه با خشم گوگل روبرو شويد.
برخي از بازاريابان به دليل حذف محتواي بي كيفيت توسط گوگل با نتايج جستجوي ضعيف مجازات مي شوند. اين را در نظر داشته باشيد كه آيا استفاده از تكنيك سئو كلاه سياه ارزش آن را دارد يا خير.
بنابراين، اگر به دنبال استفاده از تاكتيك‌هاي سئو در كمپين بازاريابي خود هستيد، حتماً قوانين را دنبال كنيد.
اگر به دنبال توسعه يك استراتژي محتوا هستيد، در اينجا هفت قانون وجود دارد كه من هميشه به صاحبان وب سايت جديدي كه به دنبال مشاوره سئو هستند، موعظه مي كنم. در حالي كه برخي از اين موارد ممكن است عادي به نظر برسند، اغلب ناديده گرفته مي شوند كه مي تواند به رتبه بندي جستجوي شما (و كيف پول شما به دليل كمبود ترافيك وب سايت) آسيب زيادي وارد كند.در اين راهنما، من شما را با هفت قانون سئوي گوگل آشنا مي‌كنم تا از آن‌ها آگاه باشيد – و اين نكات براي ساير موتورهاي جستجو نيز مؤثر خواهد بود. در اينجا مهمترين قوانين سئو هستند كه هنگام ايجاد استراتژي خود بايد در نظر بگيريد:
1. هرگز از كلمات كليدي سوء استفاده نكنيد2. براي كلمات كليدي شلوغ رقابت نكنيد3. محتواي منحصر به فرد ايجاد كنيد4. از لينك هاي با كيفيت پايين استفاده نكنيد5. سايت خود را به طور منظم به روز كنيد6. از دستورالعمل هاي بهينه سازي در سايت گوگل پيروي كنيد7. مراقب سرعت سايت خود باشيد1. هرگز از كلمات كليدي سوء استفاده نكنيدكلمات كليدي اين هستند كه چگونه به موتورهاي جستجو مي گوييد صفحه شما در مورد چيست. سال‌ها پيش، بازاريابان بارها و بارها از يك كلمه كليدي استفاده مي‌كردند تا به گوگل نشان دهند كه با آن واژه مرتبط هستند.
فكر اين بود كه اگر گوگل براي كلمه كليدي كه 10 بار استفاده مي كنيد رتبه 4 را به شما بدهد، اگر 20 بار از آن استفاده كنيد رتبه اول را به شما خواهد داد. مي دانم رياضي سخت است، اما منطقي است درست است؟
خوب، اين فقط مدت كوتاهي به طول انجاميد. كساني كه از پر كردن كلمات كليدي به عنوان راهي براي دستكاري نتايج جستجو استفاده مي كردند، خود را بدون ترافيك يافتند.
پر كردن كلمات كليدي نه تنها باعث مي‌شود كه محتواي شما شبيه به يك مزخرف خوانده شود، بلكه سيگنال‌هاي رتبه‌بندي را كاهش مي‌دهد. منظورم اينجاست.
گوگل از زمان در سايت به عنوان سيگنال رتبه بندي استفاده مي كند. هر چه شخصي طولاني‌تر در وب‌سايت شما باشد، گوگل آن را مرتبط‌تر مي‌داند. اگر شخصي نتواند محتواي شما را بخواند زيرا پر از كلمات كليدي است كه مانند يك زبان خارجي خوانده مي شود، به سرعت سايت شما را كليك مي كند. وقتي گوگل مي بيند كه مردم به سرعت خارج مي شوند، مي داند كه كيفيت شما فقط بالاي خط فاضلاب است و ارزش رتبه بندي را ندارد.
توصيه من اين است كه از كلمات كليدي LSI (Latent Semantic Indexing) در محتواي خود استفاده كنيد. به سادگي با چند كلمه كليدي كه مي خواهيد براي آنها رتبه بندي كنيد محتوا ايجاد كنيد، اما از آنها به اندازه كافي استفاده كنيد (2 تا 3 بار براي يك مقاله 500-800 كلمه اي). سپس از كلمات كليدي LSI از طريق مقاله براي تكميل كليدواژه هاي اصلي استفاده كنيد.
«پر كردن كلمات كليدي» بزرگترين اشتباهي است كه شما به عنوان يك بازارياب محتوا مي توانيد مرتكب شويد. هيچ چيزي براي خوانندگان ارائه نمي دهد و در نهايت باعث مي شود كه گوگل ناديده گرفته شود. سئو ويكي پديا
2. براي كلمات كليدي شلوغ رقابت نكنيدتحقيق در مورد كلمات كليدي معمولي خود را انجام دهيد. با اين حال، به خاطر داشته باشيد كه استفاده از مرتبط ترين كلمه كليدي هميشه بهترين استراتژي نيست، به خصوص زماني كه بيش از 70000 نفر در حال حاضر از كلمه كليدي استفاده مي كنند.
به دنبال كلمات كليدي مشابه يا منحصر به فردي باشيد كه همچنان به همان اندازه با پيام شما مرتبط هستند اما افراد كمتري از آنها استفاده مي كنند. روي اين موارد تمركز كنيد زيرا مي‌توانيد با تلاش زياد رتبه‌هاي بالاتري كسب كنيد. سعي كنيد كلمات كليدي و مترادف آنها را طوري تنظيم كنيد كه مكمل يكديگر باشند. اين به نويسندگان شما اين امكان را مي دهد كه محتوايي ايجاد كنند كه براي خواننده طبيعي به نظر برسد.
مي توانيد از كلمات كليدي شلوغ استفاده كنيد، اما سعي كنيد از آنها به عنوان مترادف كلمه كليدي خود استفاده كنيد. وقتي "كليدواژه هاي تاريك اسب" خود را پيدا كرديد، استراتژي خود را با آنها بسازيد.
اگر تصميم به استفاده از كلمات كليدي شلوغ داريد، توصيه مي كنم از تكنيك آسمان خراش براي انجام آن استفاده كنيد. اگر آشنا نيستيد، اساساً به اين معني است كه محتوايي را كه براي آن كلمه كليدي در رتبه بالايي قرار مي‌گيرد، انتخاب مي‌كنيد، سپس آن را براي بهتر كردن آن ايجاد مي‌كنيد.
3. محتواي منحصر به فرد ايجاد كنيديك استراتژي عالي سئو هميشه شامل توليد محتواي منحصر به فرد است. سئو سايت
اطمينان از مفيد بودن و خوشنويسي محتواي شما به اندازه استراتژي SEO كه براي آن طراحي مي كنيد مهم است.
بذار اينجوري برات بذارم…
اگر محتواي شما منحصر به فرد نباشد، افراد كمي آن را خواهند خواند. وقتي افراد كمتري آن را مي‌خوانند، سيگنال‌هاي رتبه‌بندي كمتري به Google نشان داده مي‌شود. و خوب، بقيه را مي دانيد.
منحصر به فرد به معناي چيزي بيش از "كيفيت" است. شما بايد چيزي را ارائه دهيد كه خوانندگان شما قبلا نديده اند. در بخش قبل، من به پست SEMrush در مورد تكنيك آسمان خراش لينك دادم. اگر به آن صفحه برويد، در مورد يك استراتژي محتواي منحصر به فرد است كه بايد از آن استفاده كنيد.
4. از لينك هاي با كيفيت پايين استفاده نكنيدتمركز زيادي روي لينك هاي ورودي وجود دارد كه بسياري از مديران وب سايت فراموش مي كنند كه لينك هاي خارجي نيز مهم هستند.
بايد مطمئن شويد كه پيوندهاي خارجي شما همگي به محتواي باكيفيت منتهي مي شوند. فقط به خاطر لينك دادن لينك ندهيد وگرنه به استراتژي سئوي خود ضربه مي زنيد.
لينك هاي بد يا شكسته منجر به ناراحتي مشتريان مي شوند و مي توانند بر رتبه بندي گوگل شما تأثير بگذارند (به همين دليل است كه بايد به روز رساني كنيد.

وب سايت شما به طور منظم – در بخش بعدي به اين موضوع خواهم پرداخت).
وقت خود را صرف كنيد و واقعاً پيوندهايي را انتخاب كنيد كه مرتبط، تأثيرگذار و از بين سايت هايي كه مدتي در اطراف بوده اند باشند. اينها روابطي هستند كه شما مي خواهيد ايجاد كنيد و كيفيتي كه گوگل به آن پاداش مي دهد.
با در نظر گرفتن اين موضوع، من همچنين توصيه مي‌كنم به محتوايي كه قبلاً براي كلمه كليدي كه مي‌خواهيد رتبه‌بندي مي‌كنيد رتبه بالايي داشته باشد، پيوند نزنيد. در اصل، شما به آنها آب لينك مي دهيد و به گوگل نشان مي دهيد كه محتواي آنها كمي بهتر از محتواي شماست.
5. سايت خود را به طور منظم به روز كنيدآيا تا به حال به وب سايتي رفته ايد كه 10 سال است به روز نشده است؟ طولاني ماندي؟ اگر مانند اكثر كاربران اينترنت هستيد، پاسخ «نه» است.
در وب سايت خود فعال بمانيد و كانال هاي خود را به طور منظم به روز كنيد. تقريباً غيرممكن است كه شاهد افزايش رتبه بندي از يك دامنه غيرفعال باشيم.
محتواي وبلاگ هميشه سبز AmeriSleepاز به روز رساني محتواي خود نترسيد. در واقع، شما هميشه مقالاتي با يادداشت هاي كلاه خواهيد ديد كه عبارت «به روز شده براي سال 2020» يا چيزي مشابه را مي گويند. از تصوير بالا مي توانيد ببينيد كه چگونه يك شركت بازاريابي با يك به روز رساني ساده، يك پست را به محتواي هميشه سبز تبديل كرد. نيلانت
به همين دليل مهم است كه محتواي خود را تجزيه و تحليل كنيد تا بفهميد چه چيزي كار نمي كند. مي‌توانيد محتوايي را كه رتبه‌بندي نمي‌كند به‌روزرساني كنيد تا آن را در نتايج جستجو بالاتر ببريد.
6. از دستورالعمل هاي بهينه سازي در سايت گوگل پيروي كنيدگوگل به طور مداوم بهترين شيوه هاي خود را به روز مي كند، بنابراين مطمئن شويد كه به روز هستيد. اكثر تغييرات جزئي هستند، اما با اين وجود بايد به‌روز باشيد.
اگر گوگل كاري جزئي مانند كاهش ارزش URL ها با كلمات كليدي خاص انجام مي دهد، اين قطعاً چيزي است كه هنگام ايجاد محتوا بايد بدانيد (من شك دارم كه اين اتفاق بيفتد. وحشت نكنيد، اين فقط يك مثال است).
پس حتما به روز بمانيد!
7. مراقب سرعت سايت خود باشيدهمچنين بايد سرعت وب سايت خود را كنترل كنيد. مطمئن شويد كه سريع و پاسخگو است. مي دانم كه احتمالاً قبلاً اين را شنيده ايد، اما واقعاً بسيار مهم است، به خصوص در دنياي تلفن همراه.
بزار اين را از شما بپرسم. اگر سرعت سايت مهم نيست، چرا گوگل با AMP عرضه شد؟ دقيقا منظور منه!
شما بايد عملكرد سايت خود را به طور منظم بررسي كنيد. اگر متوجه كاهش سرعت سايت شديد، وقت آن است كه دليل آن را بيابيد. از ابزاري مانند SEMrush Site Audit براي تجزيه و تحليل زمان بارگذاري و يافتن هر گونه تنگنا در اين فرآيند استفاده كنيد.
شما اطلاعاتي از سرعت و عملكرد وب سايت خود دريافت خواهيد كرد. مي بايست شبيه به اين باشه:
اگر همه چيز سبز است، شما خوب هستيد كه برويد. اگر زمان بارگذاري ضعيف و نمرات عملكرد بد را مشاهده مي كنيد، اين نشانه اي است كه نشان مي دهد مشكلي در سايت شما وجود دارد.
به طور منظم سرعت را بررسي كنيد، به خصوص پس از به روز رساني هاي بزرگ. يك قانون كلي خوب اين است كه حداقل يك بار در هفته يك آزمون عمومي مانند Pingdom را اجرا كنيد.
افكار نهاييبا ايجاد روابط و گسترش استراتژي بازاريابي خود، چيزهاي كوچك تفاوت ايجاد مي كنند. به تكنيك هاي ساده سئو مانند اينها توجه كنيد و احتمالاً در مسير رتبه بندي جستجوي بهتر حركت خواهيد كرد.
حتي اگر براي اجراي يك استراتژي كامل آماده نيستيد، صرف زمان براي تنظيم برخي از عناصر اوليه جستجو پسند همچنان مي‌تواند نتايجي را به همراه داشته باشد.

منبع : semrush

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.